Jak opracowałeś swoje pierwsze pomysły na projekty Duravit?
W swojej pracy dla Duravit użyłem głównie ikonicznych kształtów. Wiele osób twierdziło, że są archaiczne, ale tak nie jest. Archaizm oznacza przywiązanie do przeszłości, podczas gdy ikony są z kolei ponadczasowe. Wchodzę w tło i próbuję umieścić wszystkie symbole w szerszym kontekście. Wszystkie symbole noszą piętno czasu i historii, dzięki czemu zyskują znaczenie, które można zrozumieć w różnych kulturach na całym świecie. Z jednej strony chcemy najwyższej jakości, rozsądnych cen i produkcji masowej, z drugiej strony chcemy wyjątkowych produktów dla siebie. To jest ludzka natura. Tym bardziej ważne jest, aby zrównoważony rozwój produktów najwyższej jakości nigdy nie był wątpliwy. Zrównoważony rozwój ma fundamentalne znaczenie. Ponieważ nie zamierzasz wymieniać umywalki co trzy miesiące, jest to część domu i może trwać przez pokolenia.
Jaką rolę odgrywa dla ciebie łazienka w twoim domu?
Łazienka jest dla mnie przedłużonym salonem. Z jednej strony odświeża i rewitalizuje, z drugiej jest spokojnym miejscem do wypoczynku. Lubimy spędzać tu czas. Na przykład wanna ma trzy funkcje w moich oczach: wizualnie jest to rzeźba, która przyciąga wzrok, intuicyjnie jest to sofa, na której możemy usiąść, a funkcjonalnie jest to wanna, w której się kąpiemy.
Ile czasu zajmuje obecnie projekt serii łazienkowej?
Projektowanie przechodzi ważną fazę. Dziś jest zintegrowane ze społeczeństwem - prawie coś normalnego. Oprócz projektu jest to po prostu kwestia uczciwości i użyteczności produktu. Pierwszą rzeczą jest poszukiwanie absolutnie uczciwych partnerów i niezawodnych koncernów przemysłowych, takich jak Duravit. Następnie projektujesz produkt, który jest naprawdę przydatny. Design nigdy nie uratuje życia, ale może ułatwić życie.
Jakie zalety mają twoje obiekty projektowe?
Zadałem sobie pytanie: czego tak naprawdę potrzebujemy? Ponieważ wszystko, czego tak naprawdę nie potrzebujemy, jest bezcelowe. A wszystko, co jest bezcelowe, stanowi zagrożenie dla naszego społeczeństwa, a prędzej czy później będzie przestarzałe. Na przykład w ofercie ME by Starck jest to głównie kwestia naszych rzeczywistych potrzeb, Twoich i moich. Bez określonego stylu, bez wpływu trendów, bez efektu promocyjnego. To po prostu kwestia tego, czego naprawdę potrzebujemy. Dzięki zespołowi ds. rozwoju produktów w Duravit skupiliśmy się na prawdziwej ergonomii i prawdziwych potrzebach. Chodzi o to, w jaki sposób woda może najlepiej przepływać, jak mało zabrudzić i jak najłatwiej czyścić.
Dlaczego współpracujesz z taką firmą jak Duravit?
Moje credo brzmi: „Jeśli masz szczęście, że masz dobry pomysł, masz obowiązek się nim podzielić”. Łatwo jest zaprojektować piękny obiekt, ale jeśli nikt go nie kupi, nie jest to interesujące. Dlatego warto współpracować z partnerem takim jak Duravit. Robimy to już od prawie 30 lat; można powiedzieć, że jesteśmy wspólnymi autorami wyjątkowej historii.